2012. április 22., vasárnap

Diablo 3 teszt hétvége

Rég írtam kritikát.. Nem is nagyon állt szándékomban, de kézhez kaptam egy dio3 streszteszt karaktert és elpattant bennem valami. Voltam már béta teszter nem egyszer, és egy valamit elmondhatok, hogy ami a bétában alapvetően játékbeli megoldás, az nem változik a kiadott produktumban sem. Értem így például a bad company 2-ben a fegyverek reagálását, a SW The old republic grafikai megoldásait, vagy a LotRo karakterkezelését. Olyan dolgok ezek amik a fejlesztőktől származnak, és nem mindenkinek jön be. Na pont így jártam a hétvégén a rövid kis siránkozásom alanyával. Félre ne értsetek a Diablo 3 a maga módján egy mestermű, visszarepít a 2höz ami akkoriban mikor kijött az egyik legösszetettebb, és talán legjobb játék volt, mert épp annyira volt csak összetett, hogy tartogatott meglepetéseket, de könnyen irányítható/játszható volt. El nem tudom mondani, hogy hányszor szidtam diablot annó, és hogy hányféle karakterrel álltam neki az akkori Act I-nek. Már akkor 10-12 évesen éreztem, hogy valami maradandó pörög a lejátszómban, és tényleg pár hétre a rabjává váltam a játéknak az abszolút jó értelemben, ami a mai napig tart egy kicsit, hisz a világ amit akkor kaptunk annyira magával ragadó volt, hogy azóta is szeretem látni, hogy milyen fanart-ok születnek meg a diablo 2 világán alapulva, és ez jó.. Az viszont, hogy a 3 csak erre a retro feelingre helyezi a hangsúlyt, az rossz.. A hétvégén a játék 1 hónap múlva induló szervereit tesztelték, és ezért boldog-boldogtalan fel tudott jelentkezni. Egy féléve volt már egy "játszható" teszt verzióm, de lényegében csak arra volt jó, hogy a játék futását lássuk a gépünkön, mivel a mesterséges inteligencia még nem volt az igazi, csak a konzolból lehozott lények reagáltak a karakterünkre. Viszont ez a mostani verzió teljesen használható volt. 13-ig szintig lehetett felhúzni a karaktereket, és egy jó darabig kidolgozott quest sor várt a lelkes fanokra.

Lényegében egész hétvégén 4 órát játszottam, ez alatt az idő alatt felhúztam egy monkot a maximális elérhető szintig. Bele is kezdenék a tapasztalatokba. A játék egy karakteralkotással kezdődik, nem kell bonyolult dologra gondolni. Lényegében kiválasztjuk a kasztunk, és utána a nemünk, és kész... sem egy arcot, sem hajszínt változtatni nincs lehetőségünk. A netes játék közben kicsit idegesítőek is tudnak lenni a klónkatonák, de ezen igazán túl tudjuk tenni magunkat. Egy rövid töltés után rákerülünk egy szikla peremére, és ahogy haladunk le, egy-egy zombi csapatot látunk ahogy lakmároznak az út szélén fekvő hullákból, rajtuk keresztülvágva magunkat beérünk egy faluba ahol szépen egymásra épülő questeket kapunk amit a régi jólbevált szöveges metódusban kapunk (2012 van, ahol még az mmorpg-ben is beraknak végre egy animált párbeszédet, vagy kisvideót küldetésünkre való felkészítésképp). Persze ezt be lehet tudni, hogy a retro érzést akarják nyomatni megint, de azért meg lehetett volna csinálni ezt a dolgot rendesen, hogy legalább egy kicsit magáénak érezze az ember a klónharcosát.. De üsse kavics ezen is túl tudjuk tenni magunkat. Elkezdődnek a küldetések, és szépen haladunk a sztoriban. Kitanuljuk kicsit a karakterünket, ráérzünk az irányításra, meglátjuk a nagyon szép effekteket, és rácsodálkozunk a nagyon szépen megcsinált karakter menedzsmentre. Ezzel eltellik az első óra és utána a 7.-8. szint környékén arra jövünk rá, hogy minden szép és jó, de ezt már láttuk pont 11 évvel ezelőtt a dio2-ben, és kezd belesüppedni az egész abba, hogy katt-katt, fut, katt-katt, öl. Megyünk előre, jön egy-egy boss, a katt-kattok ritmusán változtatunk kicsit, kisebb sérüléssel megússzuk, és futunk tovább. Semmi vállon-veregetés, semmi frappáns megszólalás csak a mellettünk küzdő templar mond annyit, hogy jó velem a sötétség erői ellen küzdeni. Ekkor már a fejemet vertem a falba, egyszerűen normál szinten nem volt kihívás, és a társ akit megmentettünk annak örül, hogy ő megöl egy zombit 30 csapásból, míg mi csúnyán rákattintunk kettőt, és nem hogy azt az egy zombit de a mögötte álló 200 társát ledaráltuk egyszerre. Persze szépen néz ki, ahogy repkednek a dirib-darabok, meg a cifit-cafatok a physicsel megtámogatva, de ha ilyet akarok látni csapatok egy benchmarkot, vagy egy transformers filmet. Aztán most egy kicsit nézzük a pozitívumokat, mert azért azok is vannak, csak én nem tartom őket sokra. Kezdeném azzal, hogy az a jó a játékban ami a 11 évvel ezelötti elődben tényleg jó volt, és befüggetett, a diablo sötét világa, a karakterek jó balansza, a bejárható játéktér (persze erre csak tippelni tudok, hisz a bétában majdnem végig egy folyosón közlekedtünk), és a multi öröme. Nehezebb szintekre felhúzva, többen játszva a társak egyedisége miatt biztos jól fogjátok magatokat érezni, ez garantált, persze ez szinte minden game-re igaz.
 
Aztán most mondok pár változtatást ami azért nem volt rossz. A kovács szakma beültetése, kicsit feldobja a játékot, nem csak a random dropra várunk mindig, hanem kicsit gyűjthetünk olyan tárgyakra is amit megláttunk a faluban. (régebben a kereskedők úgy működtek, hogy random dobáltak itemeket az eladhatók közé, néha jókat általában rosszakat, ez most is így van, de a kovácsoknál mi általunk lebontott fegyverek hozzávalóiból tudunk csináltatni új tárgyakat, és ezekre tudunk gyűjteni mert nem változnak egy-egy városból való kilépés után). Tetszett, hogy nem teljesen szedték ki a potikat, és azokat végre egymásra is lehet pakolni, viszont azok a hp gömbök amiket a lények dobálnak túl gyakran jönnek, és elveszik a kihívást a játékból, de lehet hogy nehezebb szinteken ez nem ilyen gyakori azt még nem lehet tudni. A grafika egész szép, és nem eszik sok erőforrást, nálam is szépen elfutott akadásmentesen az anyag. A hangok nem rosszak, a zenék túlságosan idézik a 2t sztem, de lehet, hogy valakinek ezek pont bejönnek, én ott is inkább mp3 lejátszóval játszottam. Viszont az effektek tényleg jók, itt viszont nagyon tetszett, hogy az új hangok között pár régi hp töltő kút hangot is felfedeztem. :) Ami nagyon tetszett az a skillbar kötöttsége, kb úgy kell elképzelni, hogy van a szokásos 1,2,3,4 gombok, és az egér gombjai, mindegyikhez tartozik 4-6 skill amiből válaszhatunk, majd ezeket tovább lehet fejleszteni, de nem csak a statokat erősítjük ezzel, hanem az aktuális skill hatása is változik. Teszem azt a monknál úgy volt, hogy bal gombal töltöm a spirit-em amiből a jobb gombos erősebb skilleket tudom elsütni, az 1-2-3-4 gombokhoz meg védekező-technika-fókusz skill-és egy csapat buff tartozott ezeket mind a bal gombos skillel tudjuk feltölteni, de ezeknél van visszatöltési idő is. Kicsit bonyolultan hangozhat talán, de megvalósítása igen ötletes, és könnyen megtanulható.

Összességében nem rossz játék lett/lesz, deee ugyan az a szájízem tőle mint a Starcraft2-től... Kedves Blizzard ne tessék már a múltban élni, vagy csináljátok meg újra a régi a játékokat, akkor legalább tudom mit veszek, ha veszek valamit, és a fiatal generációk is tudnák miért "jó" ez a 3. rész, és nem azért mert a bátyó azt mondta.

2 megjegyzés:

  1. de nagy *** vagy....

    VálaszTörlés
  2. Megesik, de ez a véleményem... :D
    Amúgy ez egy béta teszt volt, kb egy hónapja írtam. A teljeset még nem volt időm kipróbálni, de ahogy nézegettem a kritikákat a retrófeeling a legtöbb játékosnak bejött. Nyáron én is megveszem azért az eredetit, ha sikerül pár ismerősömet rávennem, hogy vegyék meg szintén. Egyedül nincs sok kedvem farmolni 15 órát..
    Igazából a játék tényleg jó, és szórakoztató, szóval aki teheti vegye-vigye-játsza. :)

    VálaszTörlés