2011. július 17., vasárnap

Ausztrália, harmadik hét

Huh ez a hét igen fárasztóra sikeredett...
Hétfőn felutaztunk Sydneybe, és 3 éjszakát töltöttünk ott. Az első és utolsó napon inkább az oda-visszajutásról volt szó.
A lakás amit kibéreltünk Manly strandjától egy percre, az ottani bevásárló utcától talán 5 percre volt, és annak a végén volt a Wharf, ami a Sydney öbölben lévő tömegközlekedéses hajók megállói.
Minden reggel ha fel akartunk menni a városba, akkor le kellett menni ide, és a 20-30 percenként induló járatok valamelyikére felpattanni.
Az út az öböl tulsó végébe 30-40 perc volt, és Circular Quay nevű megállónál száltunk le mindig, ami ilyen központi megálló volt a városban a Harbour Bridge, és az Operaház között.
Itt felszáltunk egy metróra, és beutaztunk vele a belvárosba, ott meg Monoraileztünk, ami egy kis magán vasút, a város szintje felett 5-10 méterrel egy mágneses pályán közlekedett. (Ha valaki esetleg ránézett a facebookon a képeimre, akkor van egy-egy kép onnan is.)
Innen beértünk Darling Harbourba ami ilyen központ a városban, innen 10 percre van a Sydney Tower, a Chinatown, és a belsejében az Aquarium, és a WildlifeWorld ami egy ilyen állatkert jellegű dolog, csak épp egyedül az itteni állatok találhatók benne. Kicsit hasonlít a Campona dzsungeles részeihez, csak nagyobb. Az Aquariumra is ugyan ez a szabály vonatkozott, mert az meg úgy volt megoldva, hogy a tengerből volt egy kis rész elválasztva.
Biztos mondtam már, hogy mennyi ázsiai van errefelé.. Na a Chinatown ugye csak erről szól, a mellette lévő kert, pedig a Kínai-Auszi barátság keretje, ami egy nagyon jó kis hely a nyugalomravágyóknak. Húgom beöltözött ilyen kínai király ruhába, és ott pózolgatott a kertben, én meg fényképeztem.. Szóval elvagyunk :D Voltunk még a tengerészeti múzeumban, láttunk egy csatahajót, és egy régi kereskedelmi vitorlást is.
Voltunk még a Kings Cross-on is átfutólag reggel, ez így Sydney lepratelepe, nagybátyám gondolta megmutatja hazafele. Igazából reggel nem volt nagy különbség a többi részhez képest, leszámítva hogy minden második épület egy stripbár, vagy night klub.

Azóta már vissza is jöttünk Kiamaba. Tegnap megnéztük Ausztrália talán legnagyobb budhista templomát, ami itt van Wollongong mellett a Nan Tien templomot. Ez a templom egy pagoda, és negy templom épületből állt, amiben volt vagy 4-5 nagy szentély, könyvtár, múzeum, kávézó, szóval tényleg nagyon nagy volt, a kertjében meg sok-sok kicsi szerzetesszobor volt. Ma meg Jambaroo mellett voltunk egy esőerdei sétán a Minamurra erdőben.

Ezen a linken, ha minden igaz, lehet képeket is nézni..