2011. július 29., péntek

Ausztrália - Negyedik hét

Halihó!
Huh megint elszált egy hét, és már csak 1 hetem van itt.. :(

A múlt héten Queenslanden voltunk. Repülővel mentünk, de ez a 2,5-3 órás út aránylag gyorsan elrepült. Ez a kontinens északi része, a jobb-felső sarkoban lévő csücsök. Trópusi éghajlat jellemzi, és amerre én voltam ott nagyrészt mocsarak, és ésőerdők teszik ki. Érdekes, hogy annyi a krokodil, hogy minden mocsár, vagy a tenger beömlői tele van velük. Szinte nincs olyan part ahova ne lenne kirakva egy vigyázat krokodilveszély tábla.

Ahol én laktam egy 20-30kmre Cairnstől délre van, Palm Cove. Ahogy a neve is mutatja tele van pálmafákkal. Biztos mindenki látott már olyan trópusi tengerpartos képeket, ahol a homokos part mentén pálmafák lógnak, és a víz ilyen hihetetlenkék, na ez pont olyan volt.
A szállásunk a partól egy olyan 10 perc sétára volt, és minden nap lementünk fürdeni a tengerhez, miután hazajöttünk. Így napozni strandolni ettől függetlenül nem sok időnk volt, mert minden napra volt valami érdekes programunk.
Az első nap felnéztünk Cairnsbe, ami így a környék legnagyobb városa, itt nézelődtünk, de igazából csak sétálgattunk.
A másodikon elmentünk a Hartley's Crocodile Park-ba, ami végeredményében, egy krokodil farm, amit a mocsárból választottak el. Ha lesz egy kis sávszélem rakok fel képeket meg videókat, ez a nagyon látványos kategória. Volt krokodil etetés (15-20 kroki egy mocsárban, és együtt kaffognak a kajáért), aztán volt szabadon mozgó kenguru simogatás, cassowary etetés, krokodil show, ahol egy fickó bent sétálgatott egy 2-3 méteres kroki mellett, és mutatta, hogyan lehet őket kijátszani (komolyan mondom, így mindenki félt, hátha túl "érdekessé" válik az atrakció. Ezen kívül voltunk a közeli mocsárban ahol a környék legnagyobb krokija él, és egy krokodil biztos hajóról fel is vettük, ahogy elúszik mellettünk az 5,2méteres dög. Ezek mellett még ettem krokodilból készült pitét, és vettem egy krokodilbőr karkötőt, még adtak is hozzá egy levelet, hogy ha a vámon megkérdezik honnan van, akkor fel kell mutatnom, hogy farmon erre a célra növesztett krokodilból van. :D
A harmadik napon felmentünk az esőerdőbe egy drótkabin segítségével, és megnéztük a növényzetet, majd egy hatalmas vízesést, utána Kurandába mentünk, ahol aránylag sok őslakos él. Azon belül voltunk még az ottani kézművespiacon, és egy ilyen kétéltű csapatszállítóval lementünk a dzsungelbe.
A negyedik napon a másik irányba indultunk és megnéztük Port Douglast, ami egy ilyen kisebb kikötő, és foglaltattunk jegyet a Quicksilverre.

Az ötödiken elmentünk a jegyünkel a nagy koralzátonyhoz és ott búvárkodtunk a halakkal. Nagyon jól szervezett túra volt, kajával, innivalóval, fél tengeralattjáróval, búvároktatással, búvárharang kipróbálással. Lényegében egy ponton volt a koralzátony mellett és körbe volt véve egy hálóval a cápák miatt. Aztán a hajón elmondták az utasításokat és kaptunk öt órát, hogy mindent megnézzünk, de lényegében kevésnek volt mondható mindenre. Mi leginkább csak pipával, és békalábakkal úszkáltunk, és vízalatti fotókat csináltunk, de ez is bőven kimerítő volt. Az ilyen oktatásos-fizetős dolgokat nem vállaltuk be, mert mire véget ért a magyarázat, már a fele időt elhasználta az ember.

A következő napon meg repültünk vissza Sydneybe, komolyan mondom én megszeretem ezt a sok repülést, eddig se volt vele semmi bajom, csak a nagyon hosszú 22 órás részt untam a végére, de jó dolog felszálni és egy másik napszakban, vagy időjárásban földetérni.
Egyenlőre ennyi, az utolsót szerintem már otthonról, és képpekkel fogom postolni. Hétfőn megyünk 2-3 napra Canberrába a fővárosba, ami egy közepes méretű város kb, de ott van a kedves Julia Gillard akit mindenki "szeret" errefelé mostanság. Talán írok is pár dolgot, hogy miért és mennyire szeretik.. :D