2010. január 31., vasárnap

4. bejegyzés.. időkapszula, és FMA

Nem nagyon megy ez a röviden, tömören dolog, de sebaj videózzatok, meg címszavakból tájékozódjatok kit mi érdekel alapon...

Nem írtam olyan rég, de ez a nap nagyon szeles, és hideg volt... A legtöbb ismerősöm ilyenkor csak aludna, én is majdnem, úgy döntöttem, de volt egy kis átrendezés a szobámban, így ez a dolog kimaradt.

Holnap folytatódik a suli, újra koptatom a 10m hosszú padokat, így gondoltam megemlékezem kicsit erről a hónapról.
Január van, de legközelebb már csak a következő évben lesz.. Mit csinálok majd jövő ilyenkor? Hol leszek? Érdekes kis kísérletnek nézek elébe…
Most van 2010. Január 31, az új ágyamon fekszem, és a blogomhoz írom a következő bejegyzést, ami immár a 4-ik lesz. A szobám kék, és kopottas napégette padlószőnyegre nézek, amit ki kéne cserélni, és arra, hogy nyáron lehetséges, hogy el tudok menni pár hónapra Ausztráliába, a rokonokhoz.. De jó lesz majd… Még két hetem van kitalálni, hogy szeptemberben, hol, merre folytassam a tanulmányaim.. Nehéz ügy…
Vajon hol leszek jövőre ilyenkor? Mit fogok én 2011. január 31.-én csinálni, akkor már 20 éves fejjel.. Belegondolni is rossz... Közeledik a „XX”, nem mintha öregnek érezném magam, de azért mégis vannak dolgok amire szívesen visszagondolok… Sok-sok olyan dologra gondolok most, amit akkortájt leírhattam volna esetleg egy ilyen blogba. Emlékszem mikor még Naruto-t néztem reggeltől, estig a kollégiumban, a haverokkal, és emlékszem mikor beléptem először az unokatesóm kíséretében abba a rendházba, ahol középiskolába jártam. Emlékszem mikor hasonlóan havas időben reggelente mentem az általánosba, és leraktam a kabátom a közös szekrénybe. Visszatekintve ezek gyorsan elszálltak. Nem is voltak ezek olyan régen…
Mégis egy év, hatalmas időszak, ha előre kell tekinteni, bár gyorsan elszáll, ha jól érzi magát az ember…
Arra gondoltam, itt hagyok egy emlék kapszulát… Olyat, mint, amikor az emberek valami régi elfeledett emléküket találnák meg a padláson, legyen ez a kis írás az, amit később egy év múlva előveszek újra, és összemérem azokkal a dolgokkal, ami épp a szemem előtt van… Hideg van.. lefagynak az ujjaim, és zúg a szél odakint… Vajon egy év múlva is ez lesz? Ha valakinek van egy kis mersze, írja meg kommentben mit lát épp, vagy mire gondol, és akkor jövőre ő is összemérheti, hogy sikerült neki az év. Meglátjuk, kíváncsi vagyok mi lesz ebből…
2010-01-31 vasárnap, 15:16, jövőre ugyanekkor folytatjuk ezt a témát...

Már sokan kérdezték miért lett az oldal címe Túloldal… Nos, én arra gondoltam, hogy egy kicsit megpróbálom magam más szemszögből nézni, kicsit a túloldalról, ha így jobban tetszik…
Egyébként egy szójáték. Az oldal utalhat, a weboldal szóra ami, egyértelmű egy internetes weblapnál, vagy esetleg lapokra, fejezetekre, amik megesnek egy-egy emberrel. Aztán a szó eleje jelentheti a szembenállást, vagy a külső szemlélőt…
Nem, azért ennyire nem folytam bele a dologba, mikor kitaláltam. Alapjában véve, az X akták féle idézetre gondoltam, „Az igazság odaát van…”. Sajnos, az odaát című blog már létezett, és akkor jött az ötlet, hogy legyen valami egyszerű, mégis olyan, amin el lehet gondolkodni egy kicsit. Így lett az oldal odaátról, túloldal… Kicsit azért a kedvenc magazinom kulturális ajánlójának címe is beötlött, mint Másvilág, de gyorsan elvetettem. Amúgy szerintem a cím jó lett, nekem legalábbis tetszik, kicsit olyan, mint én…

Egyébként az eheti ajánlóban, az 51-es bolygó című animációs filmről szeretnék beszélni, az anime blokkban, meg most két dolog lesz…
Az egyik a személyes kedvencem a Fullmetal Alchemist Bortherhood, ami 2009 egy legjobban várt sorozata, a másik meg a K-On! Nevű sorozat, ami 2009 másik nagy sikere volt.. Tiszta animációs napom van..

Az 51-es bolygó
Az 51-es bolygó, egy spanyol-angol animációs film… Dwayne „The Rock” Johnson főszereplésével, és a Shrek 1-2 írójával. Ez után az információ után nem meglepő, hogy az űrlények zöldek… A film nagyon jól sikerült, nekem az egyik kedvencem lett, bár a 3d animációs filmeket, nem nagyon szeretem. A Shrek 1, és a jégkorszak óta nem láttam semmi eredetit. Persze jók voltak a különböző állatos történetek, meg a kedves ogre kalandjai, de nem láttam igazán eredeti ötletet. De ez a történet végre hozott egy kis újdonságot.
A film egy idegen bolygón játszódik, ahol kisebb-nagyobb különbségekkel ugyanolyan élet folyik, mint a Földön, úgy az 50-es évek Amerikájában. Békésen tengetik életüket, a bolygó lakói akik azt hiszik, hogy ők a világ közepe, míg nem egyszer egy asztronauta nem landol a bolygójukon, aki kicsit esetlen kicsit buta, de nagyon jól kitalált karakter. A történet itt átcsap egy kis vadászatba, az ember után, amit végül sikerül megúsznia hősünknek… Többet nem is mondok, poénos jelenetek, kedves karakterek. Tessék megnézni az előzetest, majd a filmet…



Mondtam, hogy az anime részlegen, most 2 filmet fogok bemutatni... Az alapötlet a Witchblade nevű sorozat lett volna, de az első rész nagyon unalmas volt, így inkább hagytam, és rátértem két izgalmasabb sorozatra.

Kezdjük először azzal, amit kevés embernek kell bemutatnom…

Fullmetal Alchemist Testvériség
Ez a sorozat, az alap FMA újragondolása a manga történetét követve. Az előző sorozat, nagy hangsúlyt fektetett az érzelmekre, most sem lesz másképp. Az 51 részes Bölcsek kövének nyomában hatalmas siker volt, pedig még csak nem is a manga történet vonalát követte. Ám a mostani sorozat ezzel szemben kiküszöböli még ezt a csorbát is. 2001 óta futó manga, már sok-sok részen túl van, de még mindig nem értek a végére az alkotók, és így nem lehet megjósolni, hogy a Testvériség mikor lesz elkészült stádiumban. A sorozat, még jobb grafikát kapott, mint elődje, így arra sem lehet panasz, az egyetlen negatívum, hogy még nincs kész az egész, de hazánkba is eljutott már olyan 20 rész..
Pár szót azért ejtenék az előző feldolgozásról azoknak, akik nem ismernék.. Az 51 részes anime 2004-2005 tájékán készült el, és hatalmas sikert aratott, nem csak japánban, de a hazai anime közösségekben is. Később még egy befejező nagy mozi is lett a sorozatból. Shamballa hódítója címmel.
A történet egy alternatív múltban játszodik, valamikor a második világháború környékén. Két testvér, Edward, és Alphons, akik apjuk nyomdokaiba lépve alkimista pályára lépnek, anyjuk halála után. 11 éves korukban megpróbálkoznak a tiltott alkímiával, és megpróbálják feléleszteni az anyjukat, de csúfos kudarcot vallanak. Al az egész testét, míg Ed a jobb karját, és a ball lábát veszti el a transzmutáció során. Kiderítik, hogy egyetlen lehetőségük, hogy visszaszerezzék Al testét, ha megtalálják a mágikus erejű alkimista követ, a bölcsek kövét. Ennek érdekében, fiatal koruk ellenére, beállnak a seregbe, állami alkimistának…
A történet televan nem várt drámai fordulatokkal, de mégis egyfajta vidám hangulat lengi körbe a két testvér utazásait… Ez az anime az, amit mindenkinek látnia kell.
Szerencsére sikerült egy linket szereznem a brotherhood 1. bevezető epizódjához, így mindenki beletekinthet egy kicsit a dologba, magyar felirattal… http://animaxtv.hu/full-episodes?id=63219853001



K-On!
Második sorozatunk lényegesen könnyedebb hangvételű, 2009 egyik siker anime-je. Szintén egy manga feldolgozás, amit az egyik japán magazin közölt le, még valamikor 2007-ben.
A történet lényege arról szól, hogy 4 középiskolás lány, hogyan alapít meg egy j-rock bandát, egy kis középiskolai klubbot létrehozva. Alapjában véve egy 13 epizódos vígjáték sorozat. A klub alakulásától, a hangszervásárláson át, egészen az új klubtag befogadásáig, és közös fellépésekig. Mindenhova nyomon követhetjük a lányokat. Sőt a 13 részben, már egy kicsit beleshetünk az iskolai siker utáni napokba.
Megvalósítás szempontjából nagyon jól összerakott animeról beszélhetünk. Grafikailag, nagyon ott van a toppon a dolog, a hátterek gyönyörűek, a karakterek jól mozognak, egyetlen negatívumot találtam méghozzá a karakterek lábméretét, ami inkább a dizájn felé hajlott, mint a realitás felé.
Zenés sorozatról lévén szó nincs hiba a hangokkal sem.. Inkább a női réteget fogja érdekelni, de akik szeretnek, egy jót nevetni itt meg találhatják a számításaikat. Kicsit még bele is kukkanthatunk a japán oktatási rendszerbe újfent…
Zárásképp inkább annyit mondanék, akinek tetszett az Azumanga, annak szerintem ez is fog…



Zárásképpen egy kis Dalriada.. A hideg miatt a Téli ének… :D

6 megjegyzés:

  1. Nagy örömmel tapasztaltam, hogy kész az újabb kis történet, bejegyzés, egy szelet Z.T. :)
    Nagyon jó lett ez most, ahogy olvastam a sorokat, eszembe jutottak a régi emlékek, a közös sulis emlékek is:) Hol leszünk jövőre? Ki tudja, talán senki. De nem is baj, kell az izgalom és a kíváncsiság.
    Személyszerint nekem az FMA rész tetszett legjbban, eltaláltad a kedvenc openingemet :D
    Csak annyit mondok, hajrá így tovább, és annyi legyen biztos, hogy jövő ilyenkor is írhatok még kommentet ide:)

    VálaszTörlés
  2. Hát Tölt csináljál jobb szigetelést a szobádba vagy vegyél fel 1 kesztyűt, ha fagynak az ujjaid xD.
    Ahogy én körbenézek itt, nekem van egy olyan gyanda sandum avagy sanda gyanum h 1 év múlva is ez lesz velem. Kinézek az ablakomon akkor az otthonomtól kb 300 kmre lévő betondzsungelt látok meg szürkés havat(itt csak ilyenre tellik xD), ennek örülök, mert mindig nagyvárosban akartam élni. Környék az király van bolt, biliárdszalon, kocsma meg vasutállomás is van a közelben, rétinéger meg csak ritkán szállingózik erre:). Kültérről sztem ennyi sok is és ezért áttérek a beltérre. Hát egy kisebb csatatérre emlékesztető szobát látok: Csomo vaskos fénymásolt könyv, jópárszáz oldalnyi jegyzet (sztem egy fél esőerdőnyi fa hiányzik miattam :D), pár ruha a sarokban, energiaitalos és sörös dobozok, sörös üvegek. Hát mindenki tippelhet 3at mi jut nekem ebből eszembe, igen a vizsgaidőszak meg az egyik haverom. Ő már alapjáraton nem kapott aláírást matekból meg statikából így volt 2 vizsgája amiknél kb 2-2 nap tanulással tuti átmész. Így én 1 kicsit hülyének érzem magamat, mert engem is megbasztak matekból meg statból csak én nem 4 napot hanem 3 hetet tanultam, és így arra gondololok h azt a 2.5 hetet mennyivel jobban el tudtam volna könyvelni( itt nemcsak döglésre meg ivásra gondolok, hanem alkalmi meló stb...). A múltból áttérve a jövőre hát én 1 évig nem tudok előre tervezni, de a február 1. hetét a regisztrációs hetet azt nagyon megterveztem. Eldöntöttem h az elöző 2 hónap szarakodását elfelejtjük biliárd iszogatás stb... és az agyamat olyan mértékben üresjárásba rakom h még azon se fogok gondolkodni hogy jól adtak e vissza.
    A film meg az anime részt azt átugrottam mert az annyira nem érint :D, de remélem pótoltam ezt Sanyi január végi naplóbejegyzésével. Hát Zolván ahogy én végig olvasom a saját meg a te írásodat megértem h Borbély mért nem bírt engem xD

    VálaszTörlés
  3. Borbély bírt minket, csak nagyon jól tagadta..XD
    Amúgy, kb én is úgy jártam mint a haverod.. csak nekem amiből mehettem vizsgázni, azt is d20-al dobták ki, hogy milyen legyen..

    VálaszTörlés
  4. Az "51es bolygó" első ránézésre nagyon jónak tűnik, gyors meg is nézem :P

    VálaszTörlés
  5. Az Azumanga valóban tetszett, bár csak 18 részt sikerült megnéznem a 26-ból (remélem, jól tudom, hogy annyi van). Ezek szerint van mivel folytatnom. :)
    Örülök, hogy ez alkalommal többet írtál magadról, a gondolataidról. Azt hiszem, ilyet máskor is megejthetnél, belefér a "képbe". Valószínűleg egyszer-egyszer mindenkinek eszébe ötlik, mi lesz vele jövő ugyanekkor. Mivel nem látunk a jövőbe, ez ennyiben ki is merül, de ez így van rendjén. Mindenesetre kívánom mindenkinek a legjobbakat mind tanulmányi, mind magánéleti téren!:)

    VálaszTörlés
  6. ez a bejegyzés addig tetszett amíg el nem kezdtél filmet elemezni :D
    Amugymeg hol a folytatás?

    VálaszTörlés